Sider

onsdag 22. mai 2019

Gammelt vindu med transfer.

På Jevnaker finnes det en liten godtebutikk for oss papirgale.
For en stund siden spurte Nicole om jeg ville være endel av deres design team. Jeg har lenge snust på redesign av møbler og denne butikken har også en egen avdeling rettet mot dette.

Jeg har fått leke med prima sine transfer og maling fra fusion mineral paint. Jeg valgte meg et gammelt vindu å leke med. Opprinnelig var vinduet gult på baksiden. Og forsiden var naturlig sliten og hvitt.


Å jobbe med fusion mineral paint var utrolig moro og enkelt. Jeg gjorde ikke annet forarbeid enn å vaske overflatene godt med rent vann. Malte i tynt lag 3 ganger selv om siste strøket sikkert var unødvendig. 


Fusion Paint selges også i prøvebokser, denne størrelsen var perfekt til dette prosjektet. Og enda har jeg en halv boks igjen etter dette vinduet.
Fargen jeg valgte heter damask, denne går i litt gammelrosa sjangeren.



Når jeg var ferdig å male baksiden var det klart for transfer. Jeg brukte fusion sin clear tough coat for å forsegle den gamle patinaen på vinduet. Dette for at transferen skal feste seg på kanten og ikke vaskes vekk igjen.
Når det var tørt la jeg transferen der jeg ønsket og brukte verktøyet som medfølger til å feste teksten laundry på selve glasset og rammen.
Avsluttet med clear tough coat rundt hele rammen.


Helt til slutt fant jeg frem en voks fra finnabair i rosegold som jeg jobbet litt inn på enkelte steder for et mer slitt look.

Dette er ikke siste gang jeg leker med fusion mineral paint og transfer. Det var utrolig moro!

Klem fra Linda




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar