Sider

onsdag 13. mai 2020

Tutorial på rammebakgrunn

Flere har spurt meg hvordan jeg laget bakgrunnen på mitt blogginnlegg 7 mai hos hobbykunst.

Her er kortene jeg laget.




Så til oppskriften.


Først så maskerer jeg kanten, du velger selv hvor bred den skal være.


Roter litt rundt i mine oxide, du kan bruke hva du vil så klart. Distress, stensiler,paste osv, her er det bare fantasien som stopper deg.


Jeg starter med lyseste farge i midten også går jeg inn fra kantene med en mørkere farge. Jeg bruker ofte blending brush fra picked fence.


Finner frem min misti, mathia bakgrunnstempel og en sort stempelpute.


Etter stempling fjerner jeg maskeringen og dette er resultatet. 


Her har jeg brukt en stensil fra my favorite things.  


Vanskeligere enn det var det ikke. Nå håper jeg at det kommer masse flotte kort med rammebakgrunn der ute.

Klem fra DT Linda

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar